DHCP Server 2012 Audit Log Paused

DHCP Server 2012 Audit Log Paused

Na serwerach DHCP pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Server 2012 R2 niestety często obserwuje się przypadłość automatycznego zatrzymywania logowania zdarzeń. Jest to o tyle uciążliwe, że tracimy sporo danych niezbędnych do rozwiązywania problemów, a po zatrzymaniu loga nie pomagają restarty usług, czy całego serwera, ciągle log wygląda mniej więcej tak:

02,07/25/15,14:07:54,Audit Log Paused,,,,,0,6,,,,,,,,,0
02,07/25/15,20:10:35,Audit Log Paused,,,,,0,6,,,,,,,,,0
02,07/25/15,20:18:23,Audit Log Paused,,,,,0,6,,,,,,,,,0
02,07/25/15,20:21:10,Audit Log Paused,,,,,0,6,,,,,,,,,0

Co więc zrobić aby przywrócić logowanie na serwerze DHCP? Problemów związanych z brakiem logowania zdarzeń i zatrzymaniem logowania może być kilka:

  • Błędy uprawnień (mało prawdopodobne, skoro serwer zapisuje do logu informacje o zatrzymanym logowaniu zdarzeń 🙂 )

Aby rozwiązać ten problem należy zweryfikować uprawnienia na folderze, gdzie trzymane są logi serwera DHCP. Na liście uprawnionych musi być wpis:

DHCPServer” wybrany z Komputera Lokalnego – nie z domeny – z uprawnieniami odczytu, zapisu i modyfikacji danych znajdujących się w folderze.

  • Zbyt mało miejsca na dysku

Domyślnie jeśli na dysku jest mniej niż 20 procent wolnego miejsca – mechanizm JetDatabase przestaje zapisywać logi. Warto więc dbać o odpowiednią ilość wolnego miejsca 🙂

Natomiast częstszym problemem jest brak możliwości zweryfikowania rzeczywistej pojemności oraz zajętości dysku, gdzie znajdują się logi. Aby spróbować rozwiązać ten problem należy bezpośrednio na partycji z logami nadać uprawnienia odczytu dla usługi „DHCPServer” (konto lokalne serwera) + zrestartować usługę DHCPServer.

  • „Urok serwera DHCP”

Inaczej tej kategorii nazwać nie można, bo najczęściej żaden z powyższych punktów nie rozwiązuje problemów i należy zatroszczyć się o samą usługę (a raczej jej parametry) serwera DHCP.

Uruchamiamy rejestr systemowy (regedit.exe) i przechodzimy do klucza:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\DHCPServer\Parameters

DHCP_DB_ParametersA w nim modyfikujemy wyżej zaznaczone wartości.

Zwiększamy wartość: DhcpLogDiskSpaceCheckInterval np do 500 (s) żeby weryfikacja dostępnego miejsca na dysku nie odbywała się zbyt często.

Zwiększamy wartość:  DhcpLogFilesMaxSize np do 200 (MB) żeby serwer próbował zapisywać więcej danych a nie zatrzymywał się zawsze na logach w okolicach 15MB.

Zmniejszamy wartość: DhcpLogMinSpaceOnDisk do 0 – żeby serwer nie zatrzymywał logowania do plików w momencie, gdy na dysku będzie dostępnego mniej niż domyślne 20% miejsca lub w momencie, gdy serwer nie będzie w stanie ustalić ilości dostępnego miejsca (a to jest najczęstszym problemem).

Po wykonaniu powyższych zmian wystarczy zrestartować usługę DHCPServer i cieszyć się działającym logowaniem zdarzeń 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *